Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta.

Villkor vid köp och leverans och retur

Köpvillkor och information

Nedanstående villkor gäller vid köp siter ägda av Checkit Health Care AB.


Köpinformation

Alla priser på Checkit health care ABs hemsidor är inklusive moms. Checkit health care AB reserverar sig för eventuella prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida. Avtal mellan Checkit Health Care AB och kunden ingås först när Checkit Health Care AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram tills dess att varan är skickad. För att handla hos oss måste du vara över 18 år, om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.

1. Villkor för kortköp

När du betalar via kort administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Dettainnebär att du handlar tryggt och enkelt.

Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.

2. Billmate Faktura

Vi reserverar oss för att Billmate kan ändra sina villkor innan vi hinner uppdatera dem på våra hemsidor. Se aktuella villkor för faktura hos billmate här: https://billmate.se/billmate/?cmd=villkor

När du betalar med Billmate faktura överlåts denna till Billmate AB vilket innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter och betalar först efter att du mottagit dina varor. Fakturan skickas via e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Genom att handla med Billmate Faktura erbjuds du följande:

  • Få alltid hem beställningen innan du betalar
  • Minst 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut dina känsliga kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*


2.1 Betalningsvillkor

Privatpersoner

Betalningstiden för faktura är 14 dagar från att ordern skickats ifrån butiken. Om du gör en retur har du möjlighet att flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte har förfallit. Det är du som är kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ "Faktura". Vid genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.
Skulle du inte hitta fakturan kan du kontakta Billmates kundtjänst för hjälp.
Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.


Företag                    

Betalningstid för faktura är 14 dagar från att ordern skickats från butiken. Fakturan skickas via epost eller brev när ordern skickats. Det är du som är kredittagare som ansvarar för att betalningen inkommer inom angiven tidsram enligt de villkor du godkänt vid val av betalningsalternativ "Faktura". Vid genomförande av köp accepterar du även betalningsansvaret.
Skulle du inte hitta fakturan kan du kontakta Billmates kundtjänst för hjälp.
Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa fakturan korrekthet samt äkthet. Detta sker t.ex. genom telefonsamtal, legitimationskontroller samt verifiering via elektronisk identifiering, exempelvis Mobilt Bank ID.


2.2 Avgifter och ränta

Billmate debiterar ingen avgift för fakturabetalning, butiken kan komma ta ut en fakturaavgift. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2% per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.


Kreditprövning

För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via Creditsafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.


Personuppgiftshantering

Vid genomförande av köp med Billmate Faktura som betalningsalternativ ger du ditt samtycke till att Billmate kan komma att använda uppgifterna för att analysera köpvanor i syfte att förse dig med relevant information och marknadsföring, utföra tjänsterna, uppfylla eventuellt kreditavtal med dig, genomföra kreditvärdering, identifikation, riskvärdering, vidareutveckling av Billmates tjänster för att tillvarata kundförhållandet, kundanalyser, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev, till internstatistik och analysföremål samt för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för Billmates särskilt utvalda partners. Uppgifterna kan även användas för utskick per post, sms och e-post till dig om du inte invänt mot detta. Du kan när som helst kontakta Billmate för att avbryta marknadsföring mot dig som kund. Uppgifterna behandlas vidare för att förhindra bedrägerier och liknande brottslighet samt att uppfylla rättsliga skyldigheter, t.ex. enligt lagen (2009:62) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (penningtvättslagen).
De personuppgifter som lagras är ditt personnummer, namn, kön, webbläsare, IP-adress, e-postadress, telefonnummer, leveransadress, fakturaadress och köp- och orderhistorik.
Billmate ansvarar gentemot dig som konsument enligt gällande lag.


2.3 Ångerrätt / Återköp / Reklamation

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du alltid 14 dagar på dig att ångra ett köp eller reklamera en vara. Självklart tar vi på Billmate hänsyn till detta. Det är viktigt att du kontaktar butiken du köpt varan av med din reklamation och flyttar fram förfallodatumet på din faktura genom att kontakta Billmates kundtjänst. Du kan flytta förfallodatumet upp till tio dagar på fakturor som inte har förfallit.
Kom ihåg att det fortfarande kan finnas porto-, retur- och fakturaavgifter kvar som du skall betala även om du ångrar ditt köp enligt butikens köpvillkor.


2.4 Överlåtelse

Billmate äger rätt att överlåta, belåna eller pantsätta fordran mot kund till annan. Kund (du) äger inte, utan Billmates skriftliga medgivande, rätt att överföra sina skyldigheter eller rättigheter enligt avtalet på annan part.

Billmate AB
Organisationsnummer: 556918-4129
Telefonnummer: 040-30 35 00
Email: info@billmate.se
Webb: www.billmate.se
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Version: SV20160728SE


3. Billmate Delbetalning

Vi reserverar oss för att Billmate kan ändra sina villkor innan vi hinner uppdatera villkoren på våran sida. Se aktuella villkor hos Billmate här (öppnas i nytt fönster): Aktuella villkor hos billmate för delbetalning.

Allmänt
Via Billmate AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Avierna skickas via post.

Varför Billmate Delbetalning?

  • Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar
  • Få längre kredittid med Billmate delbetalning
  • Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
  • Första betalningen sker först nästkommande månad
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen


Se exempel på delbetalning hos billmate. Öppnas på ny sida: 


Antal delbetalningar: 3
Administrativ avgift: 35 SEK
Kreditbelopp: 10 000 SEK
Effektiv ränta: 27.28%
Uppläggningsavgift: 99 SEK
Kreditkostnad inkl. avgifter: 458 SEK
Total kostnad inkl. avgifter: 10 458 SEK
Månadskostnad: 3 486 SEK


Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.
Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.


Billmate AB
Organisationsnummer: 556918-4129
Telefonnummer: 040-30 35 00
Email: info@billmate.se
Webb: www.billmate.se
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

Beställningar gjorda med faktura skickas endast till den adress köparen är folkbokförd på, oavsett vilken leveransadress du angivit i kassan. Checkit Health Care AB äger hemsidan du gjort ditt köp ifrån och hanterar frågor om fakturans innehåll. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du angett vid köptillfället. Fakturan hanteras av NOX Finans eller Checkit Health Care AB. Fakturan kan, om den inte skickas via webbshoppens mailadress komma från en mailadress knuten till NOX finans eller Checkit Health Care AB. Det är köparens ansvar att kontrollera sin mailbox och skräppost för att kunna betala fakturan. Har fakturan inte mottagits inom tre dagar från köpet är det köparens ansvar att höra av sig till Checkit Health Care AB. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 10 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift tillkommer. Checkit Health Care AB Förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.
Information om ångerrätt Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.


4. Fraktalternativ

Hemsidor ägda av Checkit health care AB levererar för tillfället endast varor till kunder bosatta i Sverige. Fraktpriset beror på paketets vikt.
Privatpersoner hämtar ut på paketet på närliggande postkontor/utlämningsställe. DHL Används i första hand, men i vissa fall kan även andra transportfirmor användas.


5. Skadade varor

Efter leverans av dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig kontakta gravidkudde.nu, Checkit Health Care AB på mail eller telefon så snart som möjligt, dock senast inom två veckor. Skadade varor returneras fraktfritt.


6. Produktgaranti

Ett års garanti lämnas på alla varor om inget annat anges.


7. Ångerrätt

Privatperssoner har 10 dagars ångerrätt från att de har fått produkten, ångerrätten kan endast åberopas om produkten ej har packats upp ur original förpackningen. Kunden står själv för fraktkostnaden vid ångerrätt. Kontakta gravidkudde.nu vid ångerrätt antingen via mail eller telefon.
Företag har 10 dagars ångerrätt från att de har fått produkten, företag debiteras 10% av varuvärdet av de produkter de åberopar ångerrätt på, kunden står själv för fraktkostnaderna. Kontakta oss vid ångerrätt antingen via mail eller telefon.


8. Reklamation

Vid en reklamation av en produkt måste du kunna uppvisa kvitto eller följesedel, vid handhavande fel eller om produkten ej uppvisar några fel debiteras kunden för testarbetet. Checkit health care AB ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara. Vid eventuella tvister mellan Checkit health care AB och kunden följer Checkit health care AB allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. För hjälp vid reklamationer kontakta kundtjänst för information antingen via mail eller telefon.

9. Avbeställning av produkt
Produkter som avbeställs innan de har paketerats och skickats medför ingen extra kostnad för kunden. Om du vill avbeställa en produkt som ej skickats informerar du Checkit health care AB via mail eller telefon 08-41041049. Vid en eventuell leveransförsening kan du avbeställa din order om den nya leveranstiden ej accepteras.


10. Ej uthämtade försändelser

Vid ej uthämtade försändelser debiteras kunden en expeditionsavgift om 350 kr.


11. Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från hjärt-lungräddnings.se sida, som gör att gravidkudde.nu ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Checkit health care AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.